Chilivipp

2009-04-02 @ 19:07:03
Tänkte dela med mig utav dagen middag. Fick receptet av mamma för ett tag sen som hon fått av någon för länge sen..



Ingredienser:
4 port ris
3 hg köttfärs eller kyckling
ca 200 g skinka
3 bananer
½ flaska chilisås (små flaskor)
3 dl grädde
salt och peppar

Gör så här:
Koka riset tills dess att det blir klart.
Stek köttfärsen/kycklingen i förväg så den inte är rå innan den ska in i ugnen.
Lägg riset i en gratängform, bred över köttfärsen/kycklingen och därefter strimla skinkan som läggs ovanpå.
Allt läggs i varsitt lager, skiva sedan bananerna och lägg som "topp-lager".
Rör sedan ihop grädden, chilisåsen och kryddorna. Häll över gratängen.
Gräddas i 225 grader i ugnen, ca 25-30 min.
Klar att servera!

Personligen så tycker jag att det blir som godast att använda kyckling, men det är ju en smakfråga.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Ser ut som "Flygande jacob" fast utan jordnötter och bacon. Mumsigt!

2009-04-03 @ 08:25:51
Postat av: Helon

Tänkte exakt samma sak, skinka istället för bacon. Men jag gör det helst utan bananer! Blir en sån himla mystisk smak :b

2009-04-03 @ 12:04:50
URL: http://mini.blogg.se/
Postat av: Helon

Tänkte exakt samma sak, skinka istället för bacon. Men jag gör det helst utan bananer! Blir en sån himla mystisk smak :b

2009-04-03 @ 12:05:20
URL: http://mini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0