Porträtt-Klart

2009-07-24 @ 14:10:42
Ja nu är jag klar.
Den blev ju inte jätte bra men det får som sagt duga...Är grymt svårt med ansikten, speciellt munnar som ni ser men övning ger färdighet. Min mun är dock lite för kort...men men...
Tack i alla fall Inger för förslaget.

Här är orginalbilden


Som sagt inte så bra men men.....
Här är den inscannade bilden.

Och här bilden jag tog med kameran...på hela bilden, hela gick inte scanna eftersom det är ritat på ett a3 papper.
 

Som sagt...det ser ju inte likt ut men en bra början åtminstonde....

Kommentarer
Postat av: Cajsa

haha, eller hur?! XD

2009-07-24 @ 14:23:27
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Inger

Det blev riktigt bra! Du är jätte duktig :)

2009-07-24 @ 17:21:13
URL: http://sweetbabyboy.blogg.se/
Postat av: Marica

Du är jätteduktig! Testade en gång i skolan å göra ett ansikte och det var totalt omöjligt! :S

2009-07-24 @ 19:39:26
Postat av: Malin

Och jag blir lika glad varje gång, tack!!



Vad roligt att du ritat! Och grattis till att ni gift er. :)



Du har helt rätt, övning ger färdighet. Jag tycker att det är väldigt svårt att rita stort, så ett litet tips är väl att i alla fall till en början rita lite mindre. lättare att få en överblick över hela bilden då. Och skissa först så att du kan ändra om du vill. Din skuggning är fin tycker jag, bra jobbat! Ansiktena är lite breda och munnarna långt ner, men det är svårt med proportioner. Lite saker att tänka på bara. :) Kram!

2009-07-25 @ 22:59:08
URL: http://mejlajn.blogg.se/
Postat av: bellis

använd dig utav massor av svaga hjälpsträck för att hitta propotionerna! Det blir så otroligt mycket lättare. Och överarbeta inte vissa ställen, för om du sedan inser att t ex ett öga hamnade för högt upp har du lagt massor av tid på ett ställe i onödan som du sedan måste sudda ut och börja om på (dessutom blir det massa grått kladd om du inte har ett mördarbra sudd). Arbeta på olika platser, och ta pauser ibland, annars låser du dig på bilden! När du kommer tillbaka får du en helt ny syn på bilden och ser bättre vad som behöver ändras! :) Det är så jag gör när jag tecknar, men annsikten är otroligt svårt .__.

2010-02-28 @ 21:03:58
URL: http://bellisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0