Chokladparfait

2009-10-26 @ 13:50:55

Ingredienser

100 g mörk choklad
1/2 dl mjölk
4 äggulor
1 dl farinsocker
3 dl Arla Ko® vispgrädde


Gör så här

Koka upp mjölken i en kastrull. Ta den från värmen. Lägg i chokladen i bitar och låt den smälta. Rör ihop äggula och florsocker. Vispa grädden. Rör ner äggsmeten och lite av grädden i den smälta chokladen. Rör i resten av grädden. Häll smeten i en form, ca 1 liter. Frys i 4-5 tim. Låt den stå i kylen ca 30 min. Doppa skålen i varmt vatten och stjälp upp parfaiten på ett fat eller skeda upp den i portionsskålar.
Toppa med lite saltflingor. Gott också med rostade mandlar, gärna salta.

Tips
Prova att byta ut den mörka chokladen mot mjölkchoklad eller mörk choklad smaksatt med t ex mint eller apelsin.

Källa: Arla.se


Kommentarer
Postat av: VIKTORIAE.BLOGG.SE - Bloggen som handlar om självkänsla, tankar och tips!

Sv: Hej och tack så mycket för din kommentar! Jag är väldigt tacksam över chansen att fler får se min blogg, känns jättebra!



Försökte mig på att uttala rubriken, det gick inte så bra.. hehe. God kväll och kram.

2009-10-26 @ 17:41:54
URL: http://viktoriae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0