Sockerberoende!

2010-08-31 @ 20:04:29
Har under en liten tid funderat, och slutligen kommit fram att jag antingen är eller håller på att bli, sockerberoende!

Gjorde en enkel liten snabbdiagnos på denna sida: http://svt.se/2.15856/1.356843/ar_du_beroende_av_socker?lid=puff_653509&lpos=extra_8
Kanske inte är det mest tillförlitliga men har läst på andra sidor en hel del och ja, jag är nog sockerberoende i alla fall..

Ska verkligen försöka få bukt med detta nu, känner mig sötsugen i princip varje dag och det är ju inte så bra.
Men nu ska det bli ändring!

har börjat lite smått med att köpa en mörk choklad, ca 70%, detta för att jag inte är så förtjust i mörk choklad, kanske äter en liten ruta på två kvällar...så med detta tänkte jag att jag tar en liten bit när jag blir sugen på godis eller liknande.
Provade igår och idag och det fungerar faktiskt, det blir en sån besk och torr smak i munnen att jag tappar suget helt, tar hellre ett glas vatten/kolsyravatten och därmed är jag nöjd.

Så jag är ju en bra bit på vägen, får hoppas att jag kan motstå alla frestelser, ska även vara väldigt snål med godis i helgen.

Där är en fördel med att jobba, dricker hellre en kopp kaffe än äter något sött, så jag får se till att börja jobba ordentligt snart :)
Har ikväll redan hunnit med en kopp, plus en minibit mörk choklad...är inte ens säker på att jag är sugen på kvällsfika ikväll..

Aja...en kopp te och en frukostknäcke är ju inte så farligt, får väl se hur sugen älsklingen är nu när han kommer hem från jobbet.

Ni får hemskt gärna komma med tips på hur ni blir av med sötsuget, behöver alla tips jag kan få! :)

Kommentarer
Postat av: Bettan

Bästa sättet att bli av med sötsuget är att undvika alla typer av kolhydrater under en tid eller i alla fall bara äta långsamma. Så länge du fortsätter med pasta, bröd, potatis, ris precis som vanligt så kommer du att ha kvar suget. När jag körde LCHF blev jag av med sötsuget på ett par dagar. Avgiftning kallas det. ;-)

2010-08-31 @ 21:26:22
URL: http://wigenstam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0