Summering av 2012

2013-01-02 @ 21:40:16
Januari: För mig var januari ganska lugn. Jag bestämde mig för att klippa lugg, hade många fina ute-dagar med barnen och det blev även lite ny vattenfotografering med bland annat vindruvor. Fick även den stora äran att fotografera åt handelsbanken, typ röda mattan bilder. En oerhört trevlig kväll och en mycket bra erfarenhet! Men denna månads stor höjdpunkt var när jag beställde min drömkamera som jag drömt om sedan jag började fotografera. Och nu äntligen skulle den bli min! 
 
Februari: Det blev många bilder av olika de slag då jag hakade på en februari photo challange, vilket för min del var väldigt bra då jag slutat att fotografera hemma, det fick mig lite på banan med vardagsfotona igen. Och så klart kändes det extra roligt då jag hann få min lilla 5DMarkII också. Första riktigt självporträtten blev tagna, och även min allra första bra newbornfotografering. En trevlig tur på stan hanns med också, med god mat trevligt sällskap och lite bowling! En riktigt bra månad privat och utvecklingsmässigt i mitt fotograferande. 
 
Mars: Jag ahade en del arrangerade fotograferingar och några ströjobb, hann med en mysig gravidfotografering, kärleksporträtt, familjefotografering, modellfotografering och en söt liten hund fick hamna på bild också. Hade kommit igång med att spela volleyboll ordentligt och fick även in några snygga bilder från en av matcherna. Även denna månad var det en hel del utevistelse och massor av kvalitetstid med familjen. Åkte med min kusin till Luleå för en shoppingdag, träffade på lite fina blommor och andra härliga motiv som förgyllde månaden lite extra. 
 
April: En ganksa lugn månad som bjöd på en del förkylningar, goda efterrätter och vårsol. Fick lite bilder publicerade i tidningen LAND från ett reportage om glommersträsk hattmuseum där jag tagit bilder. Otroligt roligt! Stora killen fick ställa upp på lite foton och äntligen började första vårblommorna att titta fram. Dom var inte många men ack så efterlängtade!
 
Maj: En fantastisk månad på många sätt! En trevlig dag med familj och vänner på majbrasan, bandet som jag är med i hade vårat första uppträdande i antnäs tillsammans med många duktiga musiker. Grmyt roligt, men som alltid lite nervöst också så klart! Hade min första bröllopskonsultation och pre-shoot inför ett av årets bröllop. Fler blommor i antågande och en trevlig tur upp till storforsen hann vi med. Jag fick nya fina kameraband (shootstraps) till kameran som jag beställt från shootstore, i ledning av Emelie Ohlsson. Oerhört fina. Samt att jag planerat att starta fotokurser! Ett stort steg för mig men helt klart ett steg i rätt riktining! Hann med många fotograferingar, och alla lika underbara! Började även att få upp självförtroendet lite mer i mitt fotande, äntligen! 
 
Juni: Denna månad var väldigt rolig månad med massor av fotografering! Hade en del studentfotograferingar och en pre-shoot fotografering inför bröllop. Jag köpte mig även ett nytt zoom objektiv. Mitt bästa inköp på länge! Efter kameran så klart ;) Bakade lite tårtor till ett dop inom familjen där jag också tog en massa foton.  Hade en av mina bästa modellfotograferingar med Clara och hennes häst. Midsommarfirande med släkten och kära vänner där med. Hade också en underbar helg i skellefteå där jag fotograferade konserter, en ny passion som växte fram där! En otrolig upplevelse som jag aldrig kommer att glömma. Och verkligen en typ av fotografering som jag kommer att fortsätta med! 
 
Juli: Om man då trodde att juni inte kunde bli bättre så kom juli i antågande. Gick en veckans musikkurs som var en av de roligaste sakerna under detta år, bortsett från alla bröllopen som jag sedan fick äran att få fotografera. 3 fantastiska lördagar som höjde mitt självförtroende rejält samtidigt som mina bilder blev bara bättre och bättre! Även denna månad en massa konsertbilder, dels från stadsfesten och dels från musikkursen. 
 
Augusti: Hade ytterligare ett bröllop, ett heldagsbröllop, och oj vilken dag, är så glad att jag fått vara med på alla bröllop under sommaren! Älskar det! Hade en modellfotografering med Sanna, första på länge tillsammans och resultatet blev så bra trots alla blodsugna flygfän i luften. Fick in lite ny rekvisita till studion samt att jag höll i en fotokurs. Väldigt nervöst men det gick hur bra som helst! Och gick därifrån lite längre ;) Och lite mer myggbiten.....Annars så var augusti ganska lugn, massor av redigering att göra men i det stora hela ändå rätt lugnt. 
 
September: Genomförde en härlig gravidfotografering som jag blev väldigt nöjd med. Tog mig även en tur till Piteå för modellfotografering och en barnfotografering. Också en av mina bättre fotograferingar, båda två! Massor av fina naturvyer och svala morgonpromenader. En syskonfotografering och barnfotografering blev det också på det ute i dom härliga höstfärgerna. 
 
Oktober: Första gången i företagets historia så hade jag en praktikant hos mig. Så det blev gravidfotografering arrangerad som visning lite grann hur man jobbar. mer rekvisita landade i studion, golv och två väggar i vinyl. En till gravidfotografering genomfördes, och även en ute fotografering av tvillingsvägerskorna. Lite fina höstbilder togs också på gullegryna. 
 
November: November var, som ni ser, verkligen en månad i barnens väg. Många fotograferingar inför julen och jag hade mina första riktigt utvecklade newbornfotograferingar. Jag är så oerhört stolt över mitt arbete med dom så jag blir bara glad av att se bilderna! Där lyckades jag få in en fullträff till i vad jag vill med mitt fotande! En hel del familjefotograferingar också inbokade under november. Vi hade även inflyttningsfika för min mans sida av släkten, eftersom vi flyttat, och oj så vi trivs! Och gott fika var det, måste jag säga själv faktiskt :) 
 
December: Årets sista månad, slutspurten. Många beställningar och förstoringar att skicka iväg innan jul. Sålde även lite presentkort, så kul! Det blev också en hel del hemmamys med pojkarna, och som ni kanske minns massa pepparkaksbak. Jag gjorde en del filmer, som jag faktiskt gillar och kommer fortsätta med i större skala under 2013. Två härliga julfiranden passerade och fick fira ett underbart nyår med raketer och mina älsklingar. I det stora hela en underbar månad omän ibland väldigt stressig!! 
 
En liten reflektion över det gångna året kommer senare men ni har nog tillräckligt att läsa här för tillfället :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0