Piffa till sina bilder

2014-02-06 @ 12:37:00
 
Nu var det ett tag sedan som jag lade upp ett redigeringsinlägg så här kommer en bild som jag tog i somras med fina Leila. Orginalbilden var väl egentligen inte så tokig egentligen men i detta fallet så villa jag använda en lite varmare ton så att hon inte såg så kall ut. Redigerar i Lightroom och eftersom inte majoriteten av er fotografer kanske användre det så tänkte jag bara förklara lite lätt vad det är jag har gjort. Vill ni ha mer utförligt får ni hemskt gärna lämnaen kommentar och jag skriver lite mer ingående. 
 
❍  Ökat fyllnadsljuset för att framhäva hennes ansikte lite mer
❍  Ökat exponeringen lite grann
❍  Ökat färgtemperaturen mot en rödare ton
❍  Dragit ner högdagerna på hennes tröja
❍  Dragit ner skuggtoner/svärta så att de mer markanta skuggorna kommer fram
❍  Ökat lite skärpa
❍  Lagt på en mindre vinjettering
❍  Aktiverat objektivprofil
 
Detta är en sån redigering där jag varit tvungen att lägga ner lite fler steg på för att bli nöjd, samtidigt som det ändå går väldigt snabbt då man redan har i huvudet vad man ska göra. Men prova er fram och hitta redigeringar som passar er! 

Kommentarer
Postat av: sannas rum - DESIGNUTLOTTNING I BLOGGEN

Väldigt väldigt fin redigering :)

Svar: Tack så mycket! Vad roligt att du gillar den! :)
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-02-06 @ 14:38:58
URL: http://sannasrum.se
Postat av: Tess

Tusen tack fina du, vad glad jag blir! :) Kram

2014-02-07 @ 12:59:14
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0