5 års utveckling

2014-11-10 @ 15:11:00
När man känner att man fastnat i gamla hjulspår och man inte tar sig vidare, då tycker jag det är viktigt att stanna upp, titta tillbaka och se den stora bilden. 
Inom fotograferandet, och många andra områden, tror jag det är lätt att man börjar jämföra sig med andra, tycker att alla andra utvecklas mer och att man aldrig kommer att komma någonvart. Men till vilken nytta egentligen? Det gör ingen nytta för ens arbete och det är framför allt inte inspirerande. Så istället, jämför dig med dig själv om du nu måste göra det. Här ovan är ett exempel från min sida. 
Bilderna är tagna på min första-senaste modellfotografering, första-senaste bröllopsfotografering, en av mina första barnfotograferingar jämfört med min senaste bild tagen på mina två fina pojkar. 
Om jag tyckte att jag står stilla så får jag nog ta en liten funderare, jag fick en liten smärre chock faktiskt när jag gjorde detta kollaget haha! Visst vet jag att jag utvecklats sedan jag startade mitt fotograferande men detta överträffar mina förväntningar! 
Så innan ni går ut och jämför er med andra, tänk om, och titta på din egen utveckling, det är det enda som har någon betydelse ❤

Kommentarer
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

Jag ska också göra ett sånt inlägg! :D

Svar: Hihi vad roligt! :)
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-11-10 @ 16:14:36
URL: http://mwfotografi.wordpress.com
Postat av: Catherine N

Så klokt Viktoria. Värdet i att behandla sig själv med kärlek och respekt kan aldrig bli för högt. Däremot det motsatta. Och tyvärr är det nog det vanligaste. Mer av det första till folket <3

Svar: Tack för dina ord, du har så rätt så!
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-11-10 @ 23:24:45
Postat av: Linda

Kul att gå tillbaks i arkiven! :) Jag skulle leta upp en bild tidigare idag och fastnade bland massa gamla mappar, man blir lite sugen på att redigera om en del gammalt man hittar ;)

Svar: Ja det är riktigt kul, jag har också provat redigera om en del gamla bilder, man vill nästan leverera på nytt till kunderna! haha!
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-11-11 @ 20:56:53
URL: http://koivisto-art.se/blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0