Tillbaka i tiden

2010-07-25 @ 19:59:46 / Postat i: Foto-Djur och natur / Kommentarer: 2
Var nu i veckan med med min familj och mina föräldrar och tittade på lite gamla byggnader i Gallejaur här i närheten, väldigt mysigt.

Lite blommor kommer upp nu och några hässjor, mer bilder framöver när jag har tid.

Bröllopsdag

2010-07-25 @ 11:09:27 / Postat i: Foto-Blandat / Kommentarer: 1

Den 11 så firade jag och älsklingen våran första bröllopsdag, dock så var vi så upptagna den veckan/helgen så vi firade inte förrän föra veckan.
Älsklingen fick ordna allt och skulle överraska mig.
Så lilleman var hos sin mormor och morfar medans vi körde iväg med bilen till piteå, ca 10 mil hemifrån. Hade många alternativ för vad vi skulle hitta på men inget av dem stämde så han lyckades bra med att överraska mig.
Vi stannade på ett ställe med ett vackert hotell där han hade hyrt en svit!! :O Chocken, trodde att ett litet hotellrum väntande men icke...

Bilder här nedan är på hotellet, riktigt fint både inne och utanpå, och superfina rabatter också!

Kommande bilder är i miniatyrer, men klicka för att se en större bild.

Här var matsalen/sällskapsrum

Sovrummet

Det fanns även en liten tv i sovrummet men den hamnade inte på bild.

Badrummet med bubbelpool :D

Vi hade även ett till badrum med dusch, badkar och toalett men det hamnade inte heller på bild av någon anledning, men det såg ut lite grann som badrummet ovan stilmässigt.

Det var verkligen superfint och det var en mycket trevlig vistelse på tu man hand. På kvällen/eftermiddagen så gick vi ut och åt middag på en kinaresturang, det var riktigt god mat.
Efteråt så gick vi på en promenad efter havet nere där hotellet låg, jätte mysig stig där man då och då kunde gå ner på en strand till vattnet.
Även dessa bilder lägger jag ut som miniatyrer för annars tar de upp så mycket plats :)
De är tagna på våran kvällspromenad.

Har varit borta ett tag

2010-07-23 @ 12:43:32 / Postat i: Allmänt / Kommentarer: 0
Har inte skrivit nu på ett tag men har verken haft tid eller lust riktigt, när det är sommar så vill man ju hinna njuta ltie grann också :)

Förra helgen så åkte jag till Jönköping för att fota mitt första bröllop.
Resan gick väl ganska bra, förutom försenade tåg så jag var tvungen att ringa min faster som kom och körde mig de sista milen så jag skulle hinna fram.
Det var ett mycket trevlig par och de var fantastiskt fina. Fotograferingen gick bra också, dock så hände det någonting med kameran så det går just så pass att fotografera nu, men har en ny beställd så det ska nog gå bra ändå till slut.
Det blev en hel helg med resande men det blev en trevlig tur, får se om jag får publicera några bilder här på bloggen så ni får se resultatet.

Sen i tisdags så var jag till arvidsjaur för att fota en tjej för lite porträtt, de bilderna kommer nog upp här ganska snart efter att jag redigerat klart :)
Därefter så överraskade min man mig med en övernattning på hotell ca 10 mil hemifrån, ett jättemysigt ställe där han till och med hade hyrt en svit!! :O Bilder kommer upp sen i eftermiddag eller ikväll.

Idag så blir det lite utflykter hit och dit och födelsedagsfirande, uppdaterar lite mer ikväll med bilder från veckans bravader :)

Uppdatering:
Bilder kommer i morgon lördag istället!

Liten upppdatering

2010-07-14 @ 21:50:22 / Postat i: Allmänt / Kommentarer: 2

Har inte skrivit nu på ett tag men har varken haft tid eller lust att sitta vid datorn.
I helgen så vankas det bröllopsfotografering, därefter hem igen, eventuellt porträttfotografering på tisdag, bröllopsdagsfirande (hade bröllopsdag i söndags) och sedan så blir det semester söderut. Det ska bli såå skönt!!
Men en ganska fullspäckad vecka nu framöver, längtar efter att fota bröllopet. Det ska bli superkul att äntligen få göra!! :)

Men åter till vardagen, får se om jag hinner/har lust att skriva mer innan helgen, får väl se vad jag hittar på :)

Reflexskärm!

2010-07-07 @ 12:44:56 / Postat i: Allmänt / Kommentarer: 12
Igår så fick jag hem reflexskärmen som jag beställt, så nu har jag änltligen en. Har väntat länge men nu till slut, måste ju ha en :)
Det fick bli en från tvspelweb.se, En 5-i-1 som är 110 cm, riktigt fin, och så praktiskt att den går att vika ihop så den blir riktigt smidig att ta med.

Idag är det lite trist väder, så än så länge har vi bara varit inne, men får hoppas på lite sol i eftermiddag :)
Lite blommbilder slänger jag in också, från igår.

Sen tänkte jag bara lägga upp en liten bild på våran lilla älskling, som ett bevis på att han inte alltid är glad, även en solstråle har dåliga dagar ;)

Mer badbilder

2010-07-06 @ 10:36:50 / Postat i: Foto-Porträtt / Kommentarer: 1

Har inte hunnit vara ute så mycket med kameran nu i dagarna så jag lägger upp lite mer bilder från badturen i helgen. Nya bilder kommer nog upp ganska snart.

Lilleman kastar liten sand ut i vattnet, det tyckte han var riktigt kul!!

Badpojkar

Eftermiddagsdopp

2010-07-03 @ 22:18:38 / Postat i: Foto-Porträtt / Kommentarer: 2
Var till en badstrand här i närheten tidigare ikväll med älsklingens systers familj.
Våran lilla vän fck också prova att bada, det var verkligen kul tyckte han, bortsett från att han blev ganska biten av mygg och knott, stackarn. Får hoppas att han kan sova ordentligt inatt.
Här är lite bilder på pojkarna från den lilla "utflykten" :)

Fin dag

2010-07-02 @ 08:01:51 / Postat i: Allmänt / Kommentarer: 1
Nu börjar det äntligen se lite ljusare ut på väderfronten, det regnade i stort sett hela dagen igår. Det var inte förrän på eftermiddagen/kvällen som det började klarna upp.
Blir fullständigt knäpp på att bara sitta inne...och lilleman också.

Men idag så tar vi oss en liten tur till Arvidsjaur, en lugn och trevlig dag ute :) Förhoppningsvis hinner jag ta massor av kort också så att bloggen blir lite roligare!
Tills vidare bjuder jag på en bild på min lilleman, charmtrollet :)

Tips för trista sommardagar

2010-07-01 @ 09:41:56 / Postat i: Allmänt / Kommentarer: 3

Som ni kanske kan lista ut så regnar det är är allmänt trist här, så därför tänkte jag dela med mig lite av sånt som jag brukar göra tråkiga dagar som denna!