Svar till Felisia:

2010-03-22 @ 08:57:31
Kommentar:
Hejsan, jag heter Felisia och är gravid i 8e månaden, hur upplevde du förlossningen? kan du berätta lite om den? Skulle uppskattas :)
Söt bild

Hej Felisia!
Jag hade väldigt tur med min förlossning, jag började en natt (2 veckor för tidigt) känna värkar, klockan var halv ett.
Eftersom jag inte var helt säker så gick jag och la mig igen för att se om det blev värre eller om det bara var falskt alarm.
Efter drygt en timme så hade värkarna börjat kännas mer och mer och jag väckte min man.
Halv två så började vi våran bilfärd till BB, har ungefär 9-10 mil dit så det var lika bra att fara i tid.
På vägen dit så blev värkarna värre och värre, de gjorde så klart ont efter ett tag, så vi förstod ganska så snabbt att det var dags.
Men det kändes inte så bråttom eftersom att man har läst i böcker m.m att första barnet kan dra ut på tiden vid själv förlossningen.
Vi kom fram till lasarettet, tog oss till BB efter många om och men (en annan historia) fick vi komma till ett förlossningsrum.
De kollade värden och lite andra grejer, allt såg bra ut, men hon tyckte att det gått snabbt, och det visade sig att det i stort sett var dags när vi kom dit.
Bara efter ett tag så startade det på allvar.
Jag hade tur som slappt så mycket bedövning, lustgas var det enda jag fick. Så klart känns det ju ändå men det blir mycket mildare i alla fall.
Säger som många andra att själva förlossningen kan vara "plågsam" men när man håller sitt barn i famnen är allt värt det. Då glömmer man i princip hur det var :)
Hur som helst, våran lille pojke kom till världen halv 7 på morgonen (om jag minns rätt) så då kan du förstå hur snabbt förlossning som jag hade då jag kände de första värkarna halv ett på natten (knappt märkbara).
Så för mig så gick allt verkligen bra.

Hoppas att det går jätte bra för dig, men det tror jag nog. Man ska inte oroa sig så mycket :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Om jag ska ha barn vill jag också det ska gå sådär fort och bra! ;p

2010-03-22 @ 10:13:32
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/
Postat av: Ellen (ellerenellen.blogg.se)

Ja, precis! Nu kan man ju göra något åt det, när man vet vad problemet är :)



Hoppas du har det fint!

2010-03-22 @ 12:28:33
URL: http://ellerenellen.blogg.se/
Postat av: M I C H E L L E

Hej! :}

Skulle du vilja vara med i fototävlingen som denna gång har vänskap som tema!



Kram, Michelle

2010-03-22 @ 17:45:42
URL: http://michellepaine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0