Många godsaker

2010-10-24 @ 19:28:52

I helgen så hade vi kalas för en av miina svägerskor och älsklingens yngsta bror.
Till dagen i ära så bakade jag lite grann, det blev tre olika sorter.
Första var blåbärsrutor, fick dock ingen bra bild och nu är de i frysen så det kanske kommer upp senare.
Gjorde även så kallade susterkakor, typ av en mördegskaka med hallonsylt mellan och lite strösocker ovanpå, en gammal favorit som mamma brukar ha gjort. Mmm :) Inte den bästa bilden men den får duga...



Sen så provade jag på något nytt. Brownies med limeglasyr. Hasselnötter i botten och glasyr med lime i och rivet skal ovanpå, de var riktigt goda men i lämplig mängd, de blir fort ganska mastiga.


Tidigare i veckan så gjorde jag även snickers, tycker faktiskt att hemmagjord är MYCKET godare är köpes, nu har jag även en bild, skrev om det tidigare men ingen bild då...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0