Dagens recept-chokladdrömmar

2009-03-03 @ 17:16:47
Måste provas på, hade detta recept i en kokbok här hemma, jag och älsklingen gjorde dom för läänge sen och dom var så otroligt goda, så ett tips till alla kakmonster :)
Om drömmar är goda är dessa underbara (förutsatt att man tycker om choklad)



Ingredienser

75 g margarin eller smör
1½ dl florsocker
3 msk olja
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
1 tsk hjorthornssalt
2 dl vetemjöl


Gör så här

Rör matfett och socker smidigt, använd gärna elvisp.
Tillsätt olja och rör smeten kraftigt. Sikta sedan i kakaopulvret.
Rör därefter i vaniljsocker, hjortronsalt och mjöl.
Blanda ihop allt till en deg och forma degen i flera jämnstora kulor. Lägg dem på smoda plåtar eller på bakplåtspapper.
Grädda kakorna mitt i ugnen i 150 grader ca 20 min eller tills dess att de blivit spröda eller spruckit.
Låt kakorna sedan svalna och förvara i frysen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

svar:

åh tack så mycket!

2009-03-04 @ 08:34:31
URL: http://alltingsnurrar.blogg.se/
Postat av: Helen

vad gott det ser ut, tyvärr är jag ur kass på att baka

2009-03-04 @ 12:48:36
URL: http://ci3ur.blogg.se/
Postat av: Marica

Nice, dom ska jag nog allt testa! :P

2009-03-04 @ 19:55:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0