Pedant?

2009-03-30 @ 20:00:40
Ja ibland så kan man ju verkligen börja fundera om det är så läget är.
Ikväll var det så iallafall.
Upptäckte nu när jag diskat att jag ställt upp väldigt fint i diskstället. Alla muggar stor på ett rakt led, djuptallrikarna som inte kan stå låg i en rad och till råga på allt så hade jag ställt alla tallrikar i storleksordning!!
Ställer alltid upp på exakt samma sätt varenda gång jag diskar.
Och jag börjar alltid men tallrikar först, sedan de djupa, därefter muggarna, glasen, eventuellt skärbrädor, sen grytor/stekpannor/skålar och slutligen alla bestick.
Så är ordningen då jag diskar. Har alltid varit.
Är jag pedantisk säg? :) haha

Kommentarer
Postat av: bettan

Här är ordningen: Allt in i diskmaskinen! :-)

2009-03-31 @ 11:35:14
Postat av: Viktoria

Ja om det var så lätt. Diskmaskinen här fungerar ju inte..skulle nog vara mycket lättare då :)

2009-03-31 @ 11:37:27
URL: http://viccivicci.blogg.se/
Postat av: Matilda

Haha, du är inte ensam. Jag har också en viss ordning när jag diskar, först glasen, sen flata tallrikar, djupa tallrikar och assietter osv.. och jag ställer ALLTID saker i storleksordning.

2009-04-05 @ 14:31:50
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0