Hemsk natt!!

2009-09-30 @ 09:32:59

Usch, denna natten vill jag aldrig vara med om igen!
Hade en väldigt hemsk mardröm.
Kan berätta lite kortfattat, orkar inte skriva ner allt jag kommer ihåg för det blir mycket!

Det hela börjad med att jag hade varit och handlat mat med mamma och skulle bjuda henna på middag. Mamma hade farit iväg en stund, vars vet jag inte.
Och då kommer älsklingen hem, tittar sig omkring på alla matkassar och är alldeles tyst. Vräker ur sig högt och med bestämd röst (på ett ungefär): Va?! Har du handlat allt detta?
Han går runt lite grann och är jätte arg och brister sedan.
   -Jag är så trött på att försörja dig och Theodor, fattar du inte att detta kostar pengar! Jag tjänar inte pengar för att du ska handla upp dem direkt!!
Han slänger upp ytterdörren, sätter sig i bilen, och kör iväg....
Jag blir så klart ledsen i drömmen och fortsätter med att packa uppp m.m.
Efter ett tag så kommer han tillbaka, han ser väldigt allvarlig ut och börjar sakta prata.
  -Jag är less på detta nu, därför så lämnar jag dig nu!
Jag brister ut i gråt, men han sitter bara där, alldeles kall och obrydd.
han sa att han var lättad, att det blir skönt att slippa mig, och så klart gråter jag bara ännu mer.
Sedan så åker han iväg igen.
Jag gråter och gråter i flera dagar...minns inte så mycket av vad som hände sen.

Och mitt i allt gråtande så vaknar jag...och gissa vad jag gör när jag vaknar, brister i gråt! Men tyst så att inte älsklingen skulle vakna.
Jag låg vaken hur länge som helst, var så rädd för att somna om igen...ville inte tillbaka till eländet.
Och jag brukar ha en förmåga att kunna fortsätta drömma om samma sak efter att jag vaknat upp från första drömmen.
Därför fortsatte jag så klart när jag väl somnat igen...och usch så hemskt.
Vill aldrig mer drömma något sånt.

Och det värsta av allt var att han bara var så kall, som att jag förtjänade det...
Jag får klumpar i halsen och magen bara jag tänker på det nu i efterhand.

Så det var vad jag har drömt inatt...usch....

 (Gammalt kort)

Älskar dig så mycket!!


Kommentarer
Postat av: Mona

Det var allt en riktig rysare. Inte vad man vill drömma om eller hur.

Hoppas att du slipper såna här i fortsättningen..

Kram

2009-09-30 @ 11:32:37
Postat av: Emma

Inte rolig dröm!

Undra varför det ska vara så att man fortsätter med drömmen man har drömt innan. Speciellt om det var en dålig dröm. För sån är jag också, drömmer jag en mardröm och vaknar så börjar allt om från början igen när jag somnar igen.

2009-09-30 @ 14:57:26
URL: http://emmapemmas.webblogg.se/
Postat av: Emma

Är det han som står för försörjningen då? Och vad sysslar du med?

2009-09-30 @ 21:35:44
Postat av: Marica

Men FY vad hemskt! :S

Tur vi vet att Marcus inte är så kall! ;D

2009-10-01 @ 11:20:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0