Året 2011 - Del 2

2012-01-18 @ 21:24:49

Med bara 8 veckor kvar på graviditeten så började jag vara väldigt less, vi var på ett nytt ultraljud för att se att allting låg som det skulle, det var inga problem så det var en stor lättnad.
Många av vårens tecken kom fram, blommor o.s.v, helt underbart, ny kraft laddades och inspirationen flödade!
Jag gjorde ett inköp på en webkurs med Emelie Ohlsson, helt klart det bästa inköpet hittils på det året! Utan tvekan.
Som bilderna ovan visar, så hade vi besök av några igelkottar på gården, otroligt söta små varelser, särskilt den som jag fångade på bild som står och "grimaserar" :)
Gjorde även en ny sorts paj, men jordgubbar och färska rabarber, den var helt otroligt god och kommer definitivt att bakas fler gånger!
Genomförde en väldigt trevlig fotografering med kära Erika igen, helt klart bland de bästa utomhusporträtten vi tagit tycker jag, det var en väldigt blåsig dag och mulet men det fixade vi bra ändå.
Annars njöt jag av att få vara relativt rörlig trots graviditeten, busade mycket med Theodor och för en gångs skull lyckades vi få ett kort på han och jag, det händer inte allt för ofta med tanke på att det mestadels är jag som står bakom kameran.


Juni månad började med en fotografering med en tjej ifrån byn, med hennes superblåa ögon så blev fotograferingen en succé, och än en gång insåg jag, jag kan ju kanske det här?
Det fortsatte med enorma blåsoväder som innefattade bland annat en hel det små tromber, och en hel del lite större också. Som vanligt när det åskar och är oväder så var jag ensam hemma, men tog bilen till föräldrarna vilket nog var lika bra då det var ganska lugnt där jämfört med hemma där träd blåst omkull och grejer flygit runt. Mycket otrevligt....
Som en av bilderna ovan visar så fick storkillen fiska en del, och stolt var han verkligen som hjläpte pappa att dra upp den!
Vi var på studentutgång, älsklingens bror gick ut gymnasiet, och där träffade vi sta lilla Edwin som ni ser på bilden ovan, hur gullig får man bli? Ett riktigt litet charmtroll!
Men utöver allt detta så kommer vi nu till det viktigaste på hela månaden. Vi blev en till familjemedlem! 4 veckor tidig så kom lilla Natanael till världen, det gick utan problem och vi fick komma hem relativt fort.
En stor omställning att ha två barn men helt underbart så klart, och så smidig jag blev! :)


Spenderade mycket tid utomhus, det var fint väder och lite utflykter blev det.
Åkte tillsammans med mina fäldrar till Lycksele djurpark, storkillen var helt lyrisk över att få se alla djuren så klart, och att få åka lite karuseller.
Som bilden ovan visar experimenterades det lite grann men vatten och frukt, resultatet blev som ni ser blev rätt bra!
Jag träffade min gamla klasskompis och kära vän Sofia, som fick ställa upp sig framför kameran, och som vanligt hade vi väldigt trevligt, och jag tror det blev bra? :)
Vi for hela familjen en helg upp till bergnäs, det ligger vid storavan, där hälsade vi på svägerskan med familj i deras stuga.  Så underbart att få bara vara ute i naturen tillsammans med vänner och familj.
Naturbilden ovan är där ifrån och man kan väl inte mer än älska det.
Det blev också som vanligt härliga fotograferingar med Sanna, och i den miljön kan det väl inte annat än kännas bra, det blev måånga bilder och jag kände att jag började höja ribban ett steg.
Det är så härligt att kunna se sin egen utvekling utan att se det negativa, ibland behöver man ta fram de bra också. kom ihåg det!

Del 3 kommer snart, och det blir den sista tror jag, det har hänt mycket under året så vi får väl se :)



Kommentarer
Postat av: Sofia

Ja, alltid fantastiska bilder när man blir fotad av dig! :)

2012-01-19 @ 23:15:11
URL: http://ninasofiaeklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0