Privat eller inte?

2014-11-01 @ 11:23:13
Något som jag har reflekterat över under dessa år som jag drivit den här bloggen som företagare är huruvida jag ska vara privat i bloggen eller inte. Jag har beslutat att inte vara det, och varför det kan ni då kanske tycka? Eftersom jag numera driver den här bloggen som den företagare jag är så tycker jag att det är det som bloggen ska handla om. Om jag skulle välja att gå ut med personliga åsikter, tankar om saker och ting så är det DÄR fokusen läggs istället för vad jag faktiskt ådstakommer som fotograf och hur jag står inom mitt företagande. 
 
Varför tycker jag då att detta är viktigt? 
Jo för mig är det väldigt viktigt att få vara privat, men till den mån att det är inom min umgängeskrets. Har jag saker jag mår dåligt över till exempel så vill jag inte att hela världen ska veta det, utan de som jag bryr mig om och vars åsikter faktiskt spelar roll. Jag är en känslomänniska, det nekar jag inte, så det är en utav anledningarna varför jag väljer att inte dela med mig utav mitt privatliv så mycket här i bloggen. Jag blir lätt sårad och jag tar åt mig, kanske inte till så stor del att jag blir ledsen men så det ändå ligger och gnager. 
Om jag får dåliga kommentarer eller andra åsikter om mitt fotograferande, företagande eller mina bilder så kan jag sopa undan det som inte är viktigt eller det som inte har någon betydelse för min utveckling osv. Men samma kommentarer, om de skulle komma när jag delar med mig utav privata saker, så hugger det till i själen och jag blir mycket mer sårad, jag har svårare att sortera bort. 
Det är något som jag försöker övervinna, och jag kämpar på! Men tills dess att jag är där så kommer den här bloggen vara mestadels fokuserad på mitt företagande, bilder och hela den biten. 
 
Det är väldigt viktigt för mig att få vara privat, jag vill inte att alla ska veta hur många minuter jag borstar tänderna,om jag blir besviken på människor eller hur ofta jag dammsugar köket ex. Utan sånt vill jag hålla antingen för mig själv eller diskutera med mina nära och kära. Ok jag erkänner, jag sitter inte och diskuterar så ofta hur ofta jag dammsugar köket men ni förstår exemplet. :) 
Jag hoppas att ni läsare har överssende med mitt lilla "hemliga" privata jag, och att ni ändå fortsätter läsa bloggen fastän det kanske inte blir så mycket om mitt liv som Viktoria utan som fotograf. 
 
Jag vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med inlägget förutom att jag inte vill vara privat här i bloggen, kanske jag kan få någon att tänka till en gång extra innan den publicerar något att ångra i efterhand, man vet aldrig ;) 
Ha en fin helg allihop! 
 

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hittade din blogg via blogg.se och bestämde mig för att kika in då jag älskade bilden på din son tror ja de va. Men måste bara säga att jag totalt ÄLSKAR bilden till vänster i din header på de som håller upp "mrs" och "mr" skyltarna. Så snyggt och otroligt smart!!! Hoppas du får en bra ny vecka, kram :)

Svar: Oj tack så jätte mycket Tilda! Vad roligt att du gillar den, det var brudparet som hade med sig skyltar, det blev helt magiska bilder den dagen! Detsamma till dig!
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-11-02 @ 20:41:48
URL: http://fluring.blogg.se
Postat av: Olivia

Förstår vad du menar och jag tycker du tar helt rätt beslut, man kan alltid ta det privata i dagboken eller liknande! :)

Svar: Precis :) Det kallas ju privat av en anledning :) hihi
Fotograf Viktoria Wigenstam

2014-11-04 @ 19:59:20
URL: http://sammels.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0