Sävar

2009-08-08 @ 19:08:25
Ja vi kom fram igår hit till Anders och Bettan, resan gick bra trots den olidliga värmen och en för tillfället ej fungerande AC!! :S
Så idag har vi i stort sett spenderat nästan hela dagen på Nolia, hittade inte så mycket till mig själv, men man måste nästan gå flera gånger för att hinna se allt. Och det orkar man inte i den här värmen. Inte jag i alla fall.
Men vi (jag och älsklingen) köpte oss till huset en wrapmaster (för plastfolie, suverän uppfinning). Och så klart lite godis blev det med.
Och som vanligt så var Theodor lugn och snäll under hela Nolia besöket. Han låg i sin vagn och skötte sitt mellan varven som han sov.
Men nu så är man slut i benen! Och varm i kroppen, fick en hel del färg också :) inte helt illa.
Dock så blir det inte mycket mer ikväll, grabbarna är iväg till stranden och badar, hade gärna följt men Theodor var så trött och hungrig så vi stannade hemma med Bettan och barnen.
Kanske kan fara i morgon en sväng om det fortfarande är fint väder :)

Här är en ungefärlig bild på hur wrapastern ser ut. Så nu slipperman allt krångel med den otroligt besvärliga plastfolien!!


Har inte hunnit ta så mycket kort än, men får passa på att fota som en galning i morgon så ni får lite bilder till sen.



Här är förresten receptet på de snickers som jag gjorde i torsdags.

350 jordnörssmör (utan salt)
9 dl Kellogs Cornflakes (går så klart med vilka cornflakes som helst)
1-2 dl socker (beroende på hur nyttig man vill vara)
200 ljus choklad.

Blanda samman jordnötssmöret, sockret och cornflakesen i en kastrull. Värm sedan upp utan att röran börjar koka.
Bred ut till en botten i en långpanna, efter önskad tjocklek.
Värm sedan chokladen i antingen micron en kort stund eller under vattenbad på spisen.
Ställ i frysen en stund så att chokladen stelnar.

Jag hoppas att jag fick med allt, tog ur minnet. Men tror jag lyckades :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0