God morgon...

2009-06-04 @ 10:17:01
...eller förmiddag kanske man ska säga.
Vaknade där vid halv nio men har varit så seg på morgonen så jag har inte hunit skriva.
Har mest bara njutit av en lugn morgon :)

Igår så var vi som sagt bjudna på middag hos älasklingens syster. Det blev någon jätte god laxrätt med bla. wokgrönsaker och lite annat gott.
Stannade sedan där under kvällen. Jag, älsklingen och hans syster spelade en halv omgång Chicago.
Detta berodde på att det kom en försäljare som ville låna några minuter utav oss.
Marcus hade tur som skulle och spela badminton strax efter att hon kom.....

Hon skulle sälja olika bokserier, bland annat en bok som hette: Aha, en typ av årsbok (den billigaste på marknaden...), sedan eftersom både jag och Marica har barn så visade hon även upp en bokserie med olika typer av barnsagor, den verkade ju hyfsat intressant ändå och trots att även denna serie var billigast på marknaden så var det mycket penger. Så det fick vara. tror att varje bok kostade nästan 500 och hur många böcker var det? Kanske 8....
Men sen däremot så visade hon upp en annan serie som var mycket intressant!

En serie med olika medecin böcker, det var fyra böcker som innehöll sjukdomar m.m från A-Ö.
Femte boken var om ackupunktur, spikmattor m.m och sista boken om hälsa, kost och sånt...
I den här serien så kostade varje bok nästan 800!! Okej, nästan halva priset av liknande böcker i en bokhandel.
Dock så är det väldigt mycket pengar!
Det gick att ta på avbetalning, och då för 195 kr i månaden....det är väl visserligen inte så mycket men i slutändan så har det ändå slösats ca 4500....
Jag var väldigt sugen måste jag erkänna, tycker att sånt är mycket intressant. Men jag säger som Marica, hade det gått att bara köpa A-Ö böckerna hade jag slagit till.
Känner inte att jag har något intresse för ackupunktur och sådana grejer...citerar Marica:Det går emot vad jag tror på!
Så det blev inga böcker alls...hon blev lite besviken så klart men har man inte råd så har man inte.
Och dom där få minuterna hon skulle låna? Ja dom blev till en och en halv timme.....

Från det ena till det andra. Provade igår att måla lite på marsipanrosen jag pysslade på med tidigare.
Egentligen så ska man ju ha karamellfärg och måla med men hade inte hunnit köpa. Så man tager vad man haver, hade precis målat lite på en tavla och det blev över lite röd oljefärg, så gissa vad jag tog?
Nu är ju rosen inte precis ätduglig men man måste ju prova :)
Såhär blev det, kanske inte så fin med oljefärg dock...får göra en sen med karamellfärg.



Oj vilket långt inlägg detta blev...hoppas att ni orkat läsa :)

Kommentarer
Postat av: Emma D

Ah Bertmarks!

passa er dom är jobbiga!

har haft deras respons årsbok, den gickinte att säga upp så nu får jag betala för alla 5 som tydligen var grundåren.



sen dum som jag var tog jag på mig dessa sagoböcker, tyckte det skulle vara kul för wilmer o ha, dumma jag. men men så kan det bli. nu sist dom var hit med medicinböckerna avspisade jag rejält. då blev hon surare än surast. så jag kunde inte mer än skratta



2009-06-04 @ 12:15:13
Postat av: Bettan

Tycker de är jättebra! Har årsböckerna från 2005, 2006, 2007 och 2008. Har även köpt deras lexikon på 10 band - jättefina böcker men nog är det mycket pengar.

2009-06-04 @ 12:22:13
URL: http://wigenstam.spaces.live.com/
Postat av: Anneli

Oj oj oj vad du gör fina rosor!!! Du skulle verkligen kunna börja tillverka lyx bakverk och tårtor för att sälja till fester mm Den vita rosen längre ner var helt underbar :D

2009-06-04 @ 12:35:56
Postat av: Helon

Jodu, Bertmarks. Tydligen så är det 5-års bindningstid på deras böcker, så det är nog inte så "bara" med delbetalningar och liknande.

Viktor avspisade då killen som var till oss bestämt och trevligt. "Du är jätteduktig och jättetrevlig, men vi ska verkligen inte ha något". Han tog det rätt bra.

Men dom KAN komma igen, en av mina arbetskamrater fick besök av en tjej i måndags och igår kom en kille och ville sälja.

2009-06-05 @ 14:11:52
URL: http://mini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0