Emot abort

2009-05-21 @ 18:21:41
Fick tidigare en kommentar som löd såhär:

Amanda om Tisdag :
Hej
.
Jag undrar en sak, du behöver inte svara på frågan om du inte vill..

Varför är du emot abort?

Så här ligger det till.
Ett liv är ett liv och jag personligen tycker inte att ett liv är värt att tas ifrån någon.
Ett foster har inget att säga till om, och en abort går till på ett sådant fuktansvärt sätt att det önskar jag ingen.
Inte ens ett litet liv som kanske inte förstår, eller hur jag nu ska förklara det.

Jag kan hålla med vissa om att efter en våldtäkt m.m så kan det vara väldigt jobbigt att leva med det i hela sitt liv.
Men om man verkligen inte vill ha barnet efter en hemsk upplevelse som våldtäkt så finns det andra som vill ha barn men inte kan få.
Du har chansen att tillföra lycka till ett par som lever i sorg utan att kunna få barn.
Det är bara en liten del av ditt liv som "går förlorat" i smärta. Det går att bearbeta.
Gud finns att hjälpa dig igenom alla bekymmer! Glöm inte det.

Många anser att en abort är helt okej vid våldtäkt men som jag sa tidigare, det kan sluta lyckligt, om inte för dig så för andra!
Istället för att älta det som hänt, och jag vet att det efter t.e.x en våldäkt kan vara mycket svårt, men försök att se det positiva med saken.
Du har möjligheten och har fått äran att tillföra ett liv till denna jord, ta vara på det.

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst men jag hoppas att detta duger bra som svar på varför jag är emot aborter.


Kommentarer
Postat av: Amanda

Okej, tack för att du svarade på frågan.

ville inte kritisera dig eller så, alla har rätt till en åsikt.



Men, har du blivit våldtagen? :O

2009-05-21 @ 19:25:35
Postat av: Anneli

På denna länk finns en film i 2 delar som visar hur en abort går till. Jag rekomenderar ingen att se den för den är så FRUKTANSVÄRT hämsk. Här kan vem som helst se att det är en LÖGN att det bara är en cell klump, utan en helt perfekt liten männsika som hackats i bitar.



http://abortnej.se/

2009-05-21 @ 20:30:20
Postat av: Anneli

Länken ligger under det jag skrivigt men syns ej av någon anledning, ställ muspilen under ordet "lögn" så syns den och går att klicka på

2009-05-21 @ 20:40:25
Postat av: Marica

Mycket fint skrivet Vicci! :)



Kan tillägga, för den som undrar mer om det här med ev abort vid tex våldtäkt. Har inte blivit våldtagen själv! Så jag kan aldrig veta hur den personen känner. Men Om kvinnan väljer att göra abort så blir hon ju inte mindre våldtagen för det! Det är ju en fruktansvärd, fruktansvärd sak för kvinnan. Och det är faktiskt visat (enligt studier som få vill ska komma fram ;) ) att de flesta kvinnor som valt att föda fram barnet har haft lättare att bearbeta det de varit med om. Och precis som Vicci sa, det finns många som kan tänka sej att ta hand om detta barn om man själv inte klarar av det! De kvinnor som av olika anledningar väljer abort (av vilken orsak det än må vara)mår verkligen inte bra efteråt! Ska man då plussa på det på det fruktansvärda av att ha blivit våldtagen?



Om man så tror på alla människors lika värde och den egna människans rätt att bestämma över sin egen kropp, så borde det ju vara fel med abort! :) Eftersom ju barnet (el fostret om man så vil kalla det)oxå borde få bestämma själv! :D Eller? ;) Det är en egen individ, med liv från befruktningen. Ska så kvinnan kunna bestämma att han/hon inte ska få leva för att det inte passar henne? Det fel som sjukvården gör idag, tycker jag, är för lite information om vad en abort egentligen är! Hur den går till! Många, många som gör abort har ingen aning om vad som egentligen händer. De VILL nog inte veta. Vilkeet oerhört ingrepp det är!



Men precis som Vicci skrev, så finns det hjälp att få! :D Oavsett om du gör abort eller ej. Jesus älskar dej altid! Det finns förlåtelse och försoning att få och Han finns där för att hjälpa dej och bära dej genom det svåra i ditt liv! :D Bara våga sträcka honom handen! ;D

Kram

2009-05-21 @ 20:58:35
Postat av: Cajsa

jag är faktiskt för abort.

jag är för det just för att min syrra själv blev gravid och gjorde abort. Hade jag också blivigt gravid vid den åldern hade jag också gjort abort. ett liv är ett liv, ja! men ett foster är som en människa vid en resperator tills han eller hon kommer ut. Dock blir det bettre för en människa vid en resperator att tas bort men ett foster vet inte att den "dör" eftersom att den inte vet att den lever. Men det är så klart som jag tycker.

2009-05-21 @ 23:01:57
URL: http://cajsa1.webblogg.se/
Postat av: Anonym..

Självklart att man ska ha rätt till en åsikt. Men det där du säger nu är ju fruktansvärt!! Så klart man ska göra abort om man vill det, vi kvinnor har kämpat länge för detta!! Att bli gravid vid 16 år är väl ingen höjdpunkt precis? Nog kan det vara underbart och som en drömvärld enligt dig men tänk, TÄNK!! Ett barn skaffar ett barn.. hur sjukt är inte det? Man har inte ens börjat leva sitt liv.. TILL ALLA UNGA TJEJER, GÖR ABORT om ni inte är redo för det..



Och du säger ta ihjäl ett liv???? En spermie???

Och Gud, nog tror jag väl att det finns någon gud, men han hjälper inte utan hjälpen finns alltid inom oss.. Vi väljer själv helt enkelt.. Han har gett oss den gåvan!!!!



Och en sista sak, GUD finns inte alls med och hjälper.. Snällla??



Nä jag orkar inte babbla, det finns så mycket!



2011-11-29 @ 19:15:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0