Svar på frågestund

2010-05-28 @ 06:36:19

Längsta förhållandet?
Ca 3 år tror jag, än så länge, men väntar måånga underbara år med min älskling!

Antal pojkvänner?
Privat

Vad är det roligaste med att fota?
Att kunna fånga känslorna hos de människor man fotograferar, får man sen en superfin bild så blir man ju så klart glad också!

Hur fick du intresse för att fotografera?
Allt började med en liten digitalkamera, fotade det mesta den sommaren, och sedan så utvecklades det till mer och mer, och nu står jag här idag och ska öppna företag :)

jag undrar när du blev intresserad av foto?
För lite drygt 1,5 år sen

Har du fått mycket jobb än?
Några bokningar har faktiskt kommit in, varav två av dessa är ganska stora grejer, så det är en bra start i alla fall tycker jag!

Hur var det att få barn så tidigt som du?
Till en början, innan förlossningen så kändes det lite tugnt, man var nervös inför allt som skulle hända, ens liv förändras ju faktiskt.
Men nu idag så känns det bara underbart, skulle aldrig någonsin kunna gå tillbaka i tiden och få det ogjort!

Har du någonsin ångrat att du skaffade barn tidigt?
Nej det har jag faktiskt inte, är väldigt lyckligt lottad som får uppleva föräldraskapet med min man.
Vissa säger att får man barn under skoltiden (som jag) så är hela ens utbildning förstörd, men jag började om efter lite drygt ett år med skolan för att gå den sista terminen klart, och det har gått super.
Så det behöver inte betyda slutet på livet för att man får barn, det är då livet börjar, anser jag!

Själv funderar jag på att skaffa barn tidigt, skulle du uppmuntra andra att skaffa barn tidigt?
Om man själv känner att det är det rätta att göra, och man känner sig redo. Ja då tycker jag inte att det har någon betydelse vilken ålder man har (inom vissa gränser), men jag tycker att man ska tänka efter en gång extra. Är detta verkligen vad jag vill? Sen så tycker jag att man ska se över sin ekonomi, ett barn är dyrt. 
Så har man det redan knapert så kanske man ska vänta lite grann tills dess att man kommer på fötter igen, om det nu inte finns någon smart lösning för situationen! :)

 Och vad tycker du det är viktigtast att tänka på vid en ungdomsgraviditet?
Som jag skrev ovan, sen så kan man inte bry sig om vad andra tycker, det finns många fördomsfulla personer som kan bryta ner dig, men är man stark och fokuserar på sitt eget och barnets bästa så kommer man långt. (Sen att tänka på vikten är ju inte viktigt under en graviditet, barnet behöver all näring det kan få, och vill man så kan man gå ner efteråt ganska snabbt.) ;)


Jag hoppas att ni fick svar som gjorde er klokare, kanske tar fler frågestunder sen framöver :)
Nu ska jag göra mig klar för skolan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0