Adventsmys

2010-11-28 @ 20:57:41

Dagen har bland annat spenderats ute på byn för årets skyltning, här är det ju inte så mycket men det är ändå mysigt.
Ta en liten fika och bara få lite julstämning, helt ok! :)
Jag, älsklingen, lilleman och min kära mor for också och åt köttsoppa som brukar arrangeras varje år. Mycket trevligt, synd dock att vi hade en sjuk liten pojke.....
Efter en liten tur ute med vagnen så blev han väldigt dålig, han har varit hostig o.s.v. hela dagen men där vi fem-tiden så kom även lite feber.
Det slutade med att vi gick hem vid 6 tiden och la isäng honom, han somnade nästan i älsklingens knä när vi åt...stackars liten....
Hoppas att han mår bättre i moron mammas lilla ♥

Julpyntet åkte igår upp här hemma hos oss, så nu står det en ljusstake eller en julstjärna hänger i nästan alla fönster. Inte riktigt alla, det blir kanske lite väl mycket men i de flesta.
Julskivan gick på högvarv under pyntningen och jag hann även göra en sats med knäck. Mer ska göras under veckan, då ska också allt annat julefika bakas.
Har även förhoppningar om att få klart pepparkakshuset :)

Slänger in lite bilder så att ni också kanske får lika mycket julstämning som jag har! Ha en fortsatt trevlig 1:a advent alla läsare!




Den här bilden är på vårat altanfönster, väldigt mysigt ljus från andra sidan då det är frost på fönstret. Får se om jag senare kan få en bild på det också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0