I mina tankar

2010-11-10 @ 19:55:56
Visst har vi alla svackor ibland, som en klok vän skrev här på bloggen: "hur ska vi uppskatta topparna om vi aldrig sett botten?" och visst stämmer det så bra.
Känner man aldrig att man är nere eller att det mesta tar emot så blir det svårare att uppskatta det bra i livet.
Jag har väldigt svårt för att tro på mig själv.
Nu tänker många, men va? Hon har ju företag o.s.v. Men jag är inte så stark för det.

Jag har många dåliga dagar när jag känner som så, var det verkligen ett klokt beslutatt starta företag?
Jag ser på andra som fotograferar hur fint som helst och hur proffsigt som helst men som kanske inte satsar lika mycket som mig.
Det är då jag funderar, jag som inte tar lika bra foton har startat företag....hm...det får mig att börja tänka och spåra iväg.
Börjar känna oro över att jag inte är duktig som fotograf o.s.v.

Många som ser mina foton tycker att jag är jätte duktig medans en del kanske anser att jag är jätte dålig.
Vad jag själv tycker vet jag inte riktigt ännu...ibland blir jag nöjd och ibland blir jag det inte.
Huvudsaken är ju att kunden blir nöjd men blir dom verkligen det?
Det är svårt att veta om de kanske säger att ja jag är nöjd men i själva verket går hem och tycker att pengarna inte var värt det. Vad vet man?!

Nu ska jag inte gå in för mycket på mina tankar angående detta men ibland är det skönt att få skriva av sig som jag skrev tidigare.
Hellre det än att gå och älta och hålla det inom sig för då blir man galen till slut! :)

Nu ska ni inte tro att jag kommer att sluta fotografera för det kommer jag inte att göra, det är det som jag allra främst vill göra vare sig det ger inkomst eller inte. Älskar det, men som sagt, alla har vi motgångar som man måste bearbeta för att kunna gå vidare och uppskatta det goda!

Kanske slänger in en bild eller två på Malin från i måndags, får se vilket humör jag är på :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

JAG är iallafall jättenöjd! Resultatet blev mycket över förväntan och jag tycker att du var jätteduktig som kunde få så fina bilder under de förhållande som rådde. Kämpa på bara!!

2010-11-10 @ 20:06:04
URL: http://traskpaddan.blogspot.com
Postat av: Fotograf Sara Marklund

Kämpa!

Vill du prata mer så finns jag att adda på msn med mailadressen ovan.

2010-11-10 @ 20:17:43
URL: http://saraamarklund.blogg.se/
Postat av: Linda

Kom i håg att du lär så länge du lever, kanske även fotograferingen har en svacka, precis som du och som jag också har då och då, men snart blir du jätteinspirerad igen och fotograferingen blir bättre och bättre! Tänk bara vilka underbara vinterbilder du kommer ta! .. Usch jag har varit i svacka länge nu jag också, men känns om det är på väg upp igen. sköönt. Snart släpper det för dig också. Var stolt över att du är så ung och har eget företag! Många är så imponerade över att du vågade satsa!! Var stark, för det ser jag att du är! kram från Kiruna

2010-11-10 @ 20:26:30
Postat av: Erika

Viktoria, för det första..fotografering är konst, liksom all annan konst, tavlor och sånt.. betraktas den olika hos alla. Man kan aldrig behaga alla, men dom som väljer att fota sig hos dig gör det för att dom finner något i just dina bilder som behagar dem.



För det andra, du måste hitta din stil så du kan hålla fast vid den, det blir ju som dit "varumärke". Det ska kännas bra för dig, tänk inte på hur det ska kännas för andra.



Å för det tredje, hårt arbeta lönar sig alltid!

2010-11-10 @ 20:48:43
URL: http://erikadanielsson.bloggplatsen.se/
Postat av: Anna Eklund

När man känner att det finns saker som kan bli bättre, så är enda sättet att öva,öva,öva. Tills man har lärt sig hur man INTE ska göra.. Men du tar jättefina bilder.

Så tro på dig själv och din förmåga hjärtat"

Pussar och kramar

2010-11-10 @ 22:31:47
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Elin

Jaa det blev verkligen jättefina bilder på Malin hon måste ju ha blivit nöjd ;)

En stor anledning för mig till att jag tycker att halv 8 hos mig är roligt att se på ibland är ju dels den goda maten men även han som kommenterar allting^^

2010-11-11 @ 08:35:58
URL: http://youbeautiful.blogg.se/
Postat av: Malin

Du är jätteduktig och proffsionell! Du är en otroligt fin vän. Ditt "fel" är nog att du är alldeles för snäll (om det nu kan vara något fel) stå upp för dig själv och prioritera dig själv först ibland, det är du värd! :)



Det är modigt av dig att satsa på eget företag, men det klara du galant! Ibland måste man testa saker fastän det inte känns tryggt och säkert, annars ångrar man sig efteråt.

Hoppas du får en toppenhelg i Umeå. Kram

2010-11-13 @ 13:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0