Ett steg på vägen

2012-08-30 @ 14:11:00
Har länge funderat på detta inlägg och nu äntligen blir det av. 
 
Jag vill verkligen uppmuntra alla fotografer där ute att ni ska tro på er själva! Det gör underverk med dina bilder! 
Jag har själv väldigt länge tyckt att mina bilder är inte alls bra, jag kan inte det här och vem skulle vilja bli fotad av mig när det finns så många hundratals fotografer som är bättre än mig?
Men vad får jag egentligen ut av det? 
Svaret är absolut ingenting! Det har jag insett nu. 
 
Hela den här sommaren så har jag jobbat stenhårt med att faktiskt försöka tro att JAG KAN, att inte bara kritisera mina bilder utan att också kunna se vad jag gjort bra och klarat bra. 
Bara för det så ska man ju inte sluta tänka på vad man kunde ha gjort bättre men att inte lägga huvudfokus på det. 
 
Det är inget nederlag att tro att man kan lyckas, det hjälper dig bara på vägen att kunna utvecklas, och det här är från mina personliga erfarenheter, inga direkta riktlinjer som gäller alla.
Jag har verkligen pushat mig själv till att vara nöjd och gå till en fotografering och känna "det här fixar jag, jag kan få till bra bilder om jag bara vill". 
Och sedan jag ändrat inställning och vågat vara nöjd så har mina bilder bara exploderat kan man väl nästan uttrycka det. Jag har äntligen hittat min stil och jag får till bra bilder. Ja, dom är faktiskt bra ;) 
 
Att jag dessutom fått otroligt fina kommentarer och beröm på några av mina bilder från superduktiga fotografer som är och har varit mina stora förebilder ger ju en ännu större anledning att känna sig nöjd. Och det har verkligen varit underbart att ha det stödet. 
 
Självklart så bör man tänka såhär oavsett yrke eller intresse. VÅGA VARA NÖJD! 
 
Jag erkänner att jag inte alltid kan ta emot beröm heller, det är otroligt svårt att våga erkänna att något som man har gjort blivit bra, men varför ska det vara så? Varför kan vi inte bara ta åt oss och gotta oss i det (utan att bli dryga). Som jag skrev tidigare, det är inget nederlag att erkänna sig duktig? Tvärtom! 
 
Så alla där ute som varit som mig, sluta gömma er bakom den dåliga självkänslan och kliv ut med er nya inställning så kommer ni själva känna er mycket bättre och jag vågar nästan säga att det kommer göra er mycket duktigare på det som ni gör. 
 
 
Avslutar väl detta inlägg med lite bilder från den här sommaren, älskar det jag gör och nu kan jag äntligen börja vara stolt över det också utan att "skämmas" :) 
   




















 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda Wik - fotograf i Norrköping

You go girl!! :)

2012-08-30 @ 18:10:38
URL: http://mwfotografi.blogg.se
Postat av: Amanda

Mycket bra inlägg! Heja dej! :)

Svar: Tackar :) Heja dig ;)
Viktoria Wigenstam

2012-08-31 @ 16:23:03
URL: http://amandakuren.blogg.se
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Riktigt bra inlägg! :)
Och tyvärr är det alltför lätt att bara se sina "misstag" och inte det bra'a som man gör.

Svar: Tack så mycket, Ja tyvärr så är det ju de. Man kan inte bara se allt dåligt utan faktiskt gå emot strömmen och våga. Man har ju ingenting att förlora!
Viktoria Wigenstam

2012-09-14 @ 10:24:33
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/
Postat av: Anna Lötberg - Hobbyfotograf

Och jag som tycker du är superduktig att fota, efter en snabb titt i arkivet! Många gånger har man fastnat i samma tankemönster, men så småningom kommer man in på bättre spår och börjar uppskatta det man själv gör :)

2012-09-17 @ 19:23:34
URL: http://lotbergphoto.blogg.se
Postat av: Ida

Bra sagt! :)

2012-09-29 @ 11:31:30
URL: http://ida-h.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0