Vackra vinterkvällar

2013-01-15 @ 09:22:00
 
För två kvällar sedan så bjöd naturen på lite norrsken. Jag missade dock det finaste och mäktigaste. 
 
Historien bakom: Såg att det var norrsken och tänkte, ja jag tar lite bilder nu när vi bor lite lägligare! Men insåg att jag inte hade mitt stativ här hemma, hade glömt den i lokalen där jag har studion. Övervägde länge om jag skulle köra och hämta, men mina kliande fingrar kunde inte låta bli så jag gasade iväg och hämtade. 
När jag väl kom tillbaka så var det fantastiskt vackert ute! Väldigt starka skiftningar, hade blivit magiska bilder! 
Sprang in, pluggade in ett minneskort och gick ut med kameran....SOM INTE STARTADE!!! I panik så provade jag ta ut batterier, ja allt!  Trodde dom var döda. Sprang in igen och satte dom i laddaren, som visade att det var drygt 75% av batteriet kvar! Panik! Vad var det som var fel! 
 
Övervägde ganska snabbt att ta gammelkameran, jag var ju tvungen att få till några bilder. Bytte objektivet till den och skulle precis gå ut igen när jag skymtade på den som inte startade, minneskortsluckan var inte helt stängd! Det var därför som den inte startade. Hade inte haft en tanke på att kolla den heller. Så det var bara att byta objektiv igen, sätta fast kameran på stativet och springa ut (tro mig, jag sprang!!!).
Men när jag väl kommit ut igen så höll det på att avta, så jag fick inge dunderbilder, men lite hann jag fånga i alla fall! alltid något. Men nu har jag i alla fall lärt mig till nästa gång. 
Ha alltid stativet hemma, och kolla minneskortsluckan! 
 
Så det var historien bakom...sådär lagomt stressad och iskall om händerna. Men det var det värt :)

Kommentarer
Postat av: Sara Björk

Ändå jättefina bilder! =)

Svar: Tack så mycket <3
Viktoria Wigenstam

2013-01-15 @ 12:42:06
URL: http://saaraaaa.blogg.se/
Postat av: Emma

Vackert med norrsken. Synd att man inte får se det här nere :(

Svar: Ja det är riktigt vackert! Vad synd, nackdelen att bo mer söderut :)
Viktoria Wigenstam

2013-01-15 @ 19:01:32
URL: http://godisflickan.blogspot.se
Postat av: Amanda

Åh va fint! Har alltid velat se norrsken, så vackert :)

Svar: Det är verkligen fint, här hade det som sagt avtagit en hel del men det är väldigt rogivande att stå och titta på :)
Viktoria Wigenstam

2013-01-15 @ 20:08:42
URL: http://amandakuren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0