Träsk kan vara vackert

2013-09-17 @ 12:28:49
 
Lite mer redigeringen än vad jag brukar lägga på mina bilder men här gillar jag det verkligen. Det enda markanta skillnaden som jag gjort är att jag har gjort himlen/vattnet lite mer lila än blått som det var från början. Det ser lite mer mystiskt ut ;)
 
Här ser ni före och efter. Har bortsett från den blåa nyansen ökat konstraster, ökat klarheten, ökat skärpan, jämat ut lite skuggor, aktiverat profilkorrigeringar samt lagt på en vinjettering efter det. Kanske låter invecklat för den ovane men det är inte många steg för att bilden ska vara klar. :)
Redigeringen är gjord i Lightroom
 

Kommentarer
Postat av: Fotograf Yohanna Mårtensson - Fotograf i Hälsingland

Åh men så magiskt vackert bilden vart! :)

Svar: Tack så mycket, vad roligt att höra!
Fotograf Viktoria Wigenstam

2013-11-09 @ 21:18:36
URL: http://yohannafotograferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


© Viktoria Wigenstam
Blog designed by Tasnim E
RSS 2.0